11.13.2011

Ahhhhhh

Har denna afton nattan huliganen...precis som alla andra aftnar. I detta hus är det bara mammsen som nattar bebben för sånt är inget för veklingar som tycker synd om plutten så fort han gnäller ( läs min make...sorry..puss ). Har haft en regel i detta hus från starten med lille man, har man gått och lagt sig kommer man inte upp igen för man ska sova, så länge man inte är sjuk eller det brinner. Kan eventuellt bli aktuellt med undantagstillstånd vid jordbävning.

För två månader sedan dumpade vi spjälsängen eftersom Axl tyckte att den var för trång och trasslade in sig i spjälorna. För att undvika fakturer fick han e stor säng. När han bråkade i spjälsängen vid nattning gick jag enkelt därifrån och visade att jag inte ville va med, då gav han sig, jag kom tillbaka och sen somna han. Om jag går nu så går han ju efter. Inte skoj. Så nu e jag fast där tills han somnar. Brukar ta 20 minuter högst. Ingen big deal..ja köpert. Men nu har han kommit på att han ska göra livet surt för mamma. Han skriker inte, han klättrar inte ur sängen, han gråter inte, han gnäller inte...nej vad gör han...jo: han knackar i väggen och skrattar. Ju mer jag säger till och ju argare jag bli desto mer garvar den övertrötta ungen. Tar jag tag i han och visar att nu ska vi ligga här och sova blir han tokkittlig och skrattar ännu mer. Har börjat att bara ignorera honom för oftast tröttnar han på att knacka...men inte ikväll. Övervägde starkt att byta min taktik till "Sluta knacka i väggen för i helskotta" metoden. Den går kort och gått ut på att skrika rakt ut...Ahhhhhh! Lugn aj didnt...men jag ville.

Senaste LOn är lite ute på hal is...inte alls vad jag brukar göra men ibland så måste man testa liksom...å ja tycker nog att det blev rätt okej ändå. Spar man på allt möjligt skräp från semestern så måste man ju använda det...så ja slängde på allt....Ingen white space här inte. Lite kass bild för det ligger en overlay över hela å dän blänker =)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
;